27 December 2009

Ariffahmi dan Media

Ariffahmi

Aku pernah terfikir sedikit masa dahulu beberapa jalan penyelesaian isu panas PMBK. Tetapi tidak pernah aku kongsikan kecuali dengan YB Rantau Panjang. Kerana aku tahu buah fikiranku tak mungkin diterima lebih2 lagi aku bukanlah ahli Pas berdaftar. Ironinya, pandanganku sama atau lebih kurang sama dengan apa yang dinyatakan YB Pokok Sena tempohari. Bukan meletakkan diriku secerdik YB Pokok Sena. Jauh panggang dari api. Bukan juga untuk menilai patut atau tidak beliau membuat kenyataan umum sebegitu.

Beliau dihentam teruk, kononnya kenyataan medianya memudahkan musuh bertindak. Aku terfikir adakah YB Pokok Sena seorang sahaja yg menggunakan media dalam isu ini. Beliau dicemuh bukan kerana penggunaan media lagi, tetapi kerana pandangannya berbeza dgn pendirian penyokong kebanyakan.

Media

Dengan penuh rasa hormat kepada TGNA sebagai Mursyidul Am dan TGHH sebagai Tuan Presiden, terlintas difikiranku senarai beberapa individu yg menggunakan media utk mendedahkan masalah dalaman parti.
1. TGNA - isu EGM utk membersihkan 2-3 kerat pemimpin bermasalah
2. TGHH - "Nik Aziz terima maklumat tidak tepat dari pembantunya"
3. Nik Abduh - artikel kerja-kerja bodoh dlm PAS
4. Nik Amalina - "persidangan meja makan dlm perlantikan Ariffahmi"
5. Khalid Samad - isu bai'ah talak
6. ...seterusnya

p/s: Aku mungkin dihentam teruk kerana menyenaraikan TGNA di no. 1.

No comments:

Post a Comment