27 December 2009

Blog

Ramai di kalangan wakil rakyat sekarang mempunyai blog sendiri. Untuk menyampaikan maklumat terkini kepada rakyat, dan sudah pasti untuk merapatkan hubungan dengan rakyat agar terus memberi undi pada PRU akan datang. Walaupun menulis blog bukanlah antara kaedah/method yg digunapakai pada zaman Rasulullah s.a.w., tetapi rasanya ia tidaklah membawa kepada bida'ah (betulkan jika salah). Rasanya tidak salah apatah lagi haram berdakwah menggunakan teknologi IT. TGNA sendiri menyarankan agar wakil rakyat menggunakan IT dalam berdakwah.

Menteri Besar Kedah, Ust Azizan apabila ditanya, "Ustaz tak nak bukak blog ke?" Ringkas jawapannya, "Nak tulis blog pun ana tak reti." Begitu low profile sekali jawapannya, walaupun semua orang tahu Kerajaan Kedah di bawah kepimpinan beliau telah berjaya meningkatkan hasil balak negeri sehingga 205.5%. Melalui sumber yang boleh dipercayai, Kerajaan Kedah pun tidak sunyi daripada isu2 panas. Antaranya yg melibatkan hubungan Pas-PKR dan Pas-DAP. Tetapi ahli-ahlinya tidak pantas menggunakan blog dan media untuk membuat sebarang kenyataan. Jadi ini menyukarkan pihak musuh untuk membedil dari luar kerana amat sedikit maklumat yang bocor. Nampak seolah2 mereka tidak mempunyai masalah. Ada jugak kelebihan tidak menggunakan blog ni ya =))

p/s: Ustaz Azizan antara pemimpin yg berjaya tetapi kurang glamour. Kurang glamor kerana kurang timbulkan isu, berjaya kerana suka bekerja daripada bercakap.

No comments:

Post a Comment